onsdag 23 maj 2018

NÄR MAN TYDLIGEN HAR ALLA FEL








Det är slutet av maj och jag är ju som sagt var kär. Typ upp över öronen kär. I denna tid. Dofterna. Blommorna. Längtan. Förväntan. Solen. Och så tacksam för allt. Men, så är det det där med en själv och ens självbild. Nu kommer säsongen man ska klä sig i bikini och njuta och jag försöker verkligen att göra det. Att tänka bort alla skavanker. Men fan det är så svårt. Ska man behöva ta till operation för att känna att man inte ska äcklas över sin egen kropp? Eller att andra ska göra det? Helt sjukt egentligen. Helt jäkla sjukt. 


Nu är det ju inte bara magen man ska våndas över utan tydligen hela kroppen. Feta armar, celluliter, häng tuttar, streckmärken, häng rumpa, rynkor, gula tänder, inte tillräckligt fylliga läppar och säkert tusen saker till som jag tack och lov inte känner till. Inte undra på att man har en ständig inre press på sig att passa in. Och jag är ju tydligen medelålders nu och kan checka av alla dom där felen på listan. Vill sätta dit en chockad emojii och sedan den där apan som håller händerna för ansiktet efter den sista meningen. Jag menar, medelålders!!!! Hur gick det till!!! Skjut mig! nä jag skoja bara, ja vill leva trots att jag är en halvt avdankad medelålderskvinna och jag vill bli en gammal skrynglig tant med fast inte just nu. Nu vill jag ju vara fräsch och passa in, men ibland känner jag att det där med att passa in kan dra åt helvete. Så tänker jag när jag har en bra dag och förstår att jag är fattig och ändå inte kan rätta till mina "skavanker". Jisses alltså.


Fick ju kommentaren att jag inte har några perfekta bröst precis av en människa och jag tackade för ärligheten och insåg att det är inte mina bröst det är fel på utan synen på hur ett par perfekta bröst ska se ut. Och då insåg jag att mina bröst är så jäkla perfekta just precis som dom är. Dom har gått igenom en hel del och det hade ju varit ett jäkla mirakel om dom sett ut som två nygjorda silikonbröst. Hade varit najs kanske, men ju mer ni tycker dom ska ändras desto mer kommer jag gilla dom. Så jag antar att ni kommer få stå ut med en medelålders brud på stranden med ett flertal skavanker i år igen, osis för er ;)



ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar