lördag 19 maj 2018

DET GÖR ONT NÄR KNOPPAR BRISTER




vädret hur underbar är du, men lite pytte regn typ på natten kan du väl ge oss eller mig. Antar att jag kommer få äta upp det där om det börjar regna non stop efter detta. Ja ja, ingen är ofelbar, förutom jag då. Dock är jag ju extremt lat och hatar att vattna innerligt så regn någon gång vore inte fel om man som jag inte vill slita ut sig i onödan. Bara tanken efter att leta upp slangar och kopplingar och spridare ger rysningar i hela kroppen. Nästan så mycket att pionerna får torka ihjäl. Nästan bara. Jag är inte så ohjärtlig.









Älskar när äppelträden blommar. Doften och färgen och allt. Och ja, det gör nästan ont när knoppar brister. Ont, för det är så jäkla vackert. Hänförande vackert. Jag kan liksom stå där och titta och dra in lukten i näsan och bara känna lycka. Jag är liksom kär. I ett träd. Eller flera. Eller i just detta skede. Detta blommande tillstånd. Så tripper man eller rättare sagt så svävar man därifrån med ett stort leende på läpparna.









Dom dubbla tulpanerna blommar nu och jag blir nästan bedrövad när jag tänker på att det snart är slut. Vilka ska nu möta mig efter jobbet där vid trappan? En ros? Nja, blir ju så ruskigt arg när jag måste klippa ner dom på våren och taggarna fastnar i håret och huden. Klematis är ju så känslig. En hortensia kanske, som bara väller fram. Perfekt. 




Idag har vi varit på lillebrors första forbollsmatch och han var så nöjd. Sen hämtat ett blocketfynd i Skövde och avslutat med att handla mat. Tvättmedel var ju dock ett för stort ansvar att komma ihåg så tvätten växer i extrem fart.  Stallet. Och sen mat och ett avsnitt Gråzon. Nu somnar jag snart så.





adjöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar