söndag 25 februari 2018

HELGEN ÄR TYVÄRR ÖVER



Då var helgen över då. Det har varit en lång, men trevlig helg. Så idag är jag lite trött faktiskt. Har varit ute och gått i kylan och varit hos hästarna och köpt en pizza. Så ni förstår att jag har intagit min slöposition just nu.







I torsdags efter lunch drog jag och Myran till Göteborg och det var precis så trevligt som jag ville att det skulle bli. Inga missöden någonstans. Och det får man väl se som en större merit från min sida. 











Rummet var som vanligt helt underbart. Älskar det där momentet när man låser upp och får se rummet. Som en jäkligt underbar överraskning varje gång. Nu hade jag bokat det mellanstora rummet eller var det det stora? Vilket fall som helst så var det så fint. Myran delar min entusiast så vi står där och bara wow. 











När vi kom till hotellet så tog vi det lugnt på rummet i någon timme eller så och bara pratade om saker. Vi är aldrig osams och hetsar inte upp oss i onödan liksom. Tar det lite som det kommer. Inget måste planeras. Vi kom på att vi var hungriga så vi bokade bord på Pinchos innan mässan och drog dit. Så trevlig personal på Magasinsgatan "Lilla Torget". 








Sen spårvagn till mässan, in där och handlade en fårskinnspad till Rubi och en väska till Myran. In på Scandinavium och titta på 1,40 cm och 1,50 cm hoppningen. Så nära att Sverige tog hem den första. Sjukt spännande. Och hästarna var att dö för. När Peder och Malin red var det knäpptyst. Magiskt. Varenda suck hördes när en bom revs. Hem till hotellet vid 22,30. Kikade på farmen och somnade sen. 


Frukosten var perfekt som alltid, personalen så trevlig och hela upplevelsen är som att komma hem, men snyggare. Allt är så inbjudande, vältänkt och detaljinriktat. 






Känner mig lite nere idag så jag ska ta en dusch och försöka peppa upp. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar