torsdag 25 januari 2018

NÄR MAN ÄR BRA OFF







När man är så off när det gäller en själv att man hatar alla speglar som kommer i ens väg. Jag har nog tappat tron på mig själv utseendemässigt. Har varit så här ett tag nu, men jag mår ju inte dåligt för det förutom när man upptäcker sig själv där i spegeln och man bara WHAT THE HELL!! Sen får man liksom blinka tre gånger och ta ett djupt andetag och resignera till att man har tappat gnistan helt. Hemskt, men det finns tusen saker som är hemskare så jag rycker på axlarna och lever vidare. Jag måste fokusera på att leva och inte på att jag bara ser äldre och slitnare ut för varje dag som går. Fyrtio år och fräsch kan jag ju bara glömma. Får sikta in mig på femtio år och hoppas på ett mirakel. 


Seriöst så trodde jag i höstas att bara jag klipper och slingar upp håret så kommer jag var tillbaka igen. Se ett hopp födas åter. Det kunde jag bara glömma. Har testat att försöka shoppa nya kläder, men det slutar bara med att jag lägger tillbaka dom för benen ser för stora ut, magen likaså och rumpan hemsk. Eller så ser jag tantig ut. Eller anskrämlig. Jag har fasiken tappat tron på mig själv. Och det är så tröttsamt. Kan man bara få vara lite jäkla komplett nöjd nån gång. 


Så nu funderar jag på att täcka över alla speglar, spärra min mobilkamera från att riktas inåt och bara trycka ignore på alla varningssignaler som kommer upp i min hjärna. Jag ska spela riktigt bra musik och måla mina garderober och bara tycka att jag är iallafall jäkligt händig ibland. Ä man får vara nöjd med det med. 



ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar