lördag 27 januari 2018

HAR LISTAT UPP MIN LÖRDAG FÖR ER.. TADAA



Eftersom jag öppnade upp min hemska självömkan för er igår och snyftade till så bestämde jag mig att det är bäst jag bara växer upp och börjar ta lite ansvar för min image lite mer så nu har jag peppat upp lite. Inte dramatiskt mycket utan ett litet uns. Man får liksom inte slita ut sig bara för man ska bete sig korrekt. 






Så nu är det ingen ide att ni ens försöker att bete er illa mot mig för jag är på god väg att bli en bad ass bitch from hell och vem vill messa med en sån liksom? Nä, jag menar det. Faller dock för smicker och annat. Har också swish ifall ni föredrar det. 


Äee, nu lämnar vi det där och ser fram emot min morgondag. Vi har nämligen handlat upp min lön helt oansvarsfullt på ikea. Jag känner egentligen att det var kidsen som fick mig till det då jag endast skulle inhandla två ramar till jobbet och eventuellt några mer frukostskålar. Dom var som två små hemska monster som bara skrek köp. Ta kuddjäkeln den behöver du! Ta två när du ändå håller på! Och den där ramen till Håkan planchen MÅSTE du ha! Köp då! Ge mig ett påslakan annars hatar jag dig för alltid! Och två blommor med krukor till också! Ta dom då! Köp! Köper du inte en bäddmadrass så skriker jag över hela ikea! Ben till sängen med! Och madrasskydd! Köp! Köp! Du har ändå sprängt din budget! Ta mer! Ta Mer!


Det var egentligen en mardrömstripp som jag aldrig vill uppleva igen. Vilka är barnen jag närt under min barm? Jag är nog i chock fortfarande. Fast åter till morgondagen. Det som har vart har vart. Man ska se till framtiden först. Det är sen gammal känt. 




1. Imorgon ska jag, rättelse, imorgon måste jag gå ut och gå på en morgonpromenad i minst en timme. Alltså inga fuskpromenader på en 30-40 minuter är godkända längre. 

2. Städa huset. Eller dammsuga och skura golven. Och plocka undan. Eller kanske jag gör det på söndag. Får hålla det öppet känner jag. 

3. Köpa min byrå som jag dregglat efter i månader då jag vet vart den får plats nu. Jag är i lyckorus. Har någon köpt den så kommer jag vara bitter för all framtid.

4. Inhandla min färg som jag inte gjort än till garderoberna. Kolla på färg till Myrans rum.

5. Hämta upp Myrans pall på ICA.

6. Sätta upp lister på garderober och montera lampor och dra sladdar. Det sista ser jag som ett straff. Straff för alla gånger jag lovat sluta svära om Gud bara lyssnat på mig och sen inte gjort det. Skit.

7. Åka till stallet och rykta hästarna. Kings man är snart utom räddning eftersom han på något vis lyckas fixa dreadlocks på typ några dagar. Men den där hästen klarar allt.

8. Chilla och njuta av min egentid. Egentid alltså. Det är guld värt. 






ha de fint





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar