tisdag 5 december 2017

TRADITIONER, SERIER & SERIÖSA FUNDERINGAR






För nån vecka sen eller två så bakade vi pepparkakor och lyssnade på julmusik. Man måste lyssna på julmusik det är liksom en sån där tradition som absolut inte får brytas. Vissa bakade mycket medans andra var ute efter degen. Som den där golvmoppen i vänstra hörnet. Hon placerar sig alltid strategiskt korrekt för bäst möjliga fångst. 


Nu har jag gjort mina husmoderliga plikter och motionerat mig själv så då förtjänar jag en dusch och upp och lägga mig i sängen å se Våran tid är nu och Jordskott. Så bra serier, speciellt Vår tid är nu. Precis min smak. 


Tappade tydligen både mitt kontokort och körkort i skogen igår när jag var ute och gick. Som tur hittades dom av en trevlig själ som ringde upp mitt jobb och informera mig om att hon hade hittat dom. Det roliga var ju att jag inte ens vetat att jag tappat dom. Jag börjar seriöst undra om jag bör vara ute i civilisationen. 



ha de fint 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar