måndag 4 december 2017

ATT ALLT DET BÄSTA INTE HÄNT ÄN.. TACK Å LOV, HOPPAS JAG


Ibland lyssnar jag inte på texter. Då är dom inte speciellt viktiga. Då är det väl annat som är viktigare. Alltså mer att man får ett flow eller blir sådär glad och full av energi eller vad tusan som helst. Men så kommer det dom där låtarna som texten betyder allt. Kanske bara en rad som träffar rakt in eller nåt sånt. Den här låten av Håkan Hellström är en sån. Då lyssnar jag lite för många gånger än vad som är normalt, tills jag inser hur patetisk jag är eller tröttnar. Båda sakerna brukar inträffa. Då är det bara att sätta på något poppigt och ta sig i kragen och förstå att det där med att tycka synd om sig själv är så jäkla onödigt. Och extremt långtråkigt. Men nu tycker vi synd om varandra lite, bara en sekund eller två sen skärper vi till oss for God´s sake.


Fortsätt när mörkret kommer och allt gör ont
Fortsätt som ett höstlöv i vårens första flod
Som ett hjärta som vägrar sluta slå
När varje bön gått åt, fortsätt
När jag fallit tungt
På ditt minnes skrothög
Hitta mig när som helst
På samma gator som Cederhök

Blitt sparkad runt några gånger
Som en del måste bli
För att fatta vad som betyder nåt
Och vem som går att lita på
Men när du var med mig
Musiken slutade aldrig
Du bara får mig att hänga, hänga kvar

Fortsätt när de lynchat sista hoppet
Fortsätt när allt du levt för räknats ut som ett skämt
Där under träden, bakom stängslet
Finns en stig för dig, fortsätt
När du blir gammal
Och när du somnar
Med det sista de sa i din dörr
"Håkan, du var bättre förr"

Blitt sparkad runt några gånger
Som en del måste bli
För att fatta vad som betyder nåt
Och vem som går att lita på
Men när du var med mig
Musiken slutade aldrig
Du bara får mig att hänga, hänga kvar
För jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än

Jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än
Säg det, säg det, säg det igen

Jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än
Ljug för mig, ljug för mig

Jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än
Ljug för mig, ljug för mig

Och jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än
Fortsätt ljug, precis så, för mig

Jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än

Och jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar