lördag 30 december 2017

FÖRKYLD & FÖRSYNT, DET NI







Vaknade upp med en dunderförkylning och har nyst minst tre hundra gånger. Men eftersom jag vägrar att vara sjuk så har jag gjort lite nytta. Städat övervåningen och åkt till återvinningen med all skräp från julafton och garderoberna. Och eftersom jag störde mig så på att jag inte orkade att kratta klart trädgården i höst så tvingade jag mig ut och tog ett x antal kärror och vad hände då? Jo, det började snöa! Va tusan liksom! Jag hade ju kunnat slöa till på det ett tag till. Nu ser ju ingen att jag tvingade mig ut trots en "hemsk manlig förkylning som är värre än att föda barn" och offrade mig. Lite smått irriterad faktiskt.  


Nu blir det hemmagjord italienskt och soffhäng. Gissar på en kvart  i soffan innan jag ligger där och dregglar ner någons tshirt. Skojar bara, såklart jag inte dregglar. Det är inte okej. Jag somnar. Det var det jag menar. Att jag kommer somna om en kvart. Lätt. Sådär lite fint och försynt. 



Adios

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar