måndag 1 januari 2018

SÅ VAR DET FÖRBI LIKSOM
















Ett guldregn av bilder från min silverglittriga klänning som jag har insett troligtvis är källan till mina mindre lyckade bra år. Har tänkt att den passar sig bara på nyår så då kör jag lite tradition på den, men nu får det vara nog. Helst hade jag velat ha på mig ett par jeans och en tshirt, men är det nyår så är det och då ska man tydligen iallafall försöka glittra till det. Det där tänker jag dumpa nästa nyår.En svart plastpåse över kroppen så kanske nästa år blir fantastiskt. Ska allvarligt fundera på det. Men nu fick ni se dessa oförglömliga bilder en sista gång, memorera dom på era hornhinnor (har definitivt inte gogglat upp ögats anatomi för att ta reda på det innan jag tänkte skriva hjärnhinnor, hell no) eller bränn dom för evigt. Fritt val. Själv anser jag ju att jag är fruktansvärt förträfflig så ni vet ju vad jag kommer att göra hehe.



Vi började iallafall nyårsfirandet med en liten vandring i Tiveden. Bara att komma ut till bilen var en svår uppgift i sig. Det var ju inga positiva vibbar av mitt förslag precis. Väl där så var typ alla nöjda. Nån gnällde väl lite för mycket. Är man asfaltsbarn så är man. Men tror nog att han gillade det lite iallafall. Vi avslutade med grillning och åkte hemåt. Förlåt sa jag avslutade med grillning? Avslutade med hundspya bak i bilen ska det vara. Jo men så att, det var ju mysigt. Själv led jag inte då jag är förkyld och känner inga lukter så jag klagade inte, men när jag tvingades våtdammsuga bilen ute i kylan när vi kom hem så grät jag sakta inombords. Fast nu är bilen relativt fräsch och jag är glad igen. 


Nyårsfirandet kom och gick snabbt tyckte jag, men var trevligt som vanligt. Barnen och jag spelade kort medans killarna bada jacuzzi. Sen blev det soppa till förätt, grillat till varmrätt och kladdkaka med hallon och grädde till efterrätt. Myran ansvara för efterrätten och det gjorde hon så duktigt. Egentligen skulle jag gjort en banana toffee paj, men folk hade ju ouppfostrat tömt hela lagret på karamelliserad mjölk på coop. Irriterande. Sen så tänkte jag märängtårta med hallon och köpte ingredienser till det, men efter jag tvingades till att städa bilen så surade jag till och sket i det helt enkelt. En tyst protest. En tyst barnslig protest som alla gick obemärkt förbi. Suck, måste bli bättre på att protestera. Sura kan jag. Protestera not so much. Nytt nyårslöfte kanske? Nyktert för mig som vanligt, men det passar mig bra. Somna in med en liten kille brevid mig kikandes på tecknat. Helt ok slut.



ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar