torsdag 21 december 2017

SNART ALLTSÅ







Torsdag kväll och jag känner mig lite halv stressig på att slå in dom där paketen. Slåss mellan att vilja ha dom inslagna så fint som möjligt och bara slänga ihop skiten med lite papper och tejp och så en ful rosett på det. Jag hade ju all tid i världen tyckte jag. Uppenbarligen inte, sk*t alltså. Men jag håller på till 22 och sen blir det sängen. Jobbar ju bara halvdag imorgon typ så jag ska vara lite crazy och vara uppe längre än till åtta. 





Tvingades dra till Skövde idag trots att jag lyckats att få någon att köpa hästmat igår. Är detta min eviga otur att inget ska tajma?! Barnen var bara tvungna att åka in och handla till sina syskon. Och då menar jag att det var på liv och död. Jag hade inget val än att kapitulera till de små. De började ju typ lysa rött i ögonen på dom bara jag började formulerade ordet nej i munnen. Det var bara "of course my master". Dom ser oftast harmlösa ut, men ibland alltså så kommer hornen sakta fram. 






Jag har haft några stressiga, men roliga dagar på jobbet då våran mästerkock gick och blev sjuk när julbordet skulle lagas. Jag har ju varit med på en del, men definitivt inte mästrat eller lagat. Så nu fick jag ansvaret för att laga Janssons frestelse och det blev ju en maträtt, men hur det smaka vet jag inte. Jag tvingade kollegan att smaka. Sillen eller den där vidriga fisken såg ju ut som daggmaskar och jag hade inte smakat för all choklad i världen. Never ever. Inte ens för Fazer mjölkchoklad. Det finns gränser för vad jag tillåter mig själv att äta. Sill är inte en av dom. 

Tror nog vi klarade det hyfsat ändå. Idag gjorde vi risgrynsgröt och hemlagat bröd och jag kan inte ta åt mig för något då min duktiga kollega skötte allt galant. Jag chillade mest och bakade ut brödet, diska och sa att allt blir bra. Vi är ju trots allt jäkligt bra. Imorgon måste jag dock sköta allt själv för sjukdom och ledighet gör så jag tvingas att jobba ensam. Ska nog bli bra det med. Smacka på en ljudbok och jobba på bara. 



Ha de fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar