tisdag 19 december 2017

NÄR DET GÅR PÅ REPEAT, MEN ÄNDÅ LITE ANNORLUNDA







Klockan är 19.12 och det innebär att jag får gå och lägga mig utan att känna mig asgammal och trist. Och så ska jag ju duscha innan så klockan till och med blir tjugio i åtta innan jag är i sängs och det måste ju ändå vara godkänt? Det är ju typ åtta. Och åtta är ju kväll. Så då är det bestämt att jag inte är en gammal kärring. Eller kanske lite. Okej, lite kärring är jag nog, men bara lite. Bara pyttelite. 

Idag har jag gjort precis samma sak som igår fast skippat promenaden och bakat bröd istället. Min lilla Lowis är sjuk och jag hoppas att han snart blir frisk. Min beställning av några julklappar är försenad aaarghhhh. Kommer den inte i tid kommer jag troligtvis bli lite småsur och bitter en stund eller två. Måste in och handla hästmat vilket är mindre roligt. Undra om jag ska fråga någon snäll bror om dom ska in. Har bara noll lust att åka in till Skövde bra för att handla hästmat. Och en sjuk Lowis kan inte dra runt i affärer. Så jag satsar på att "snålåka" på nån annan.

Imorgon har vi julbord på jobbet och det är lite småkul. Jag gillar ju mitt jobb, men det är extra kul när det är en dag som inte är som alla andra. Då ska ägghalvor spritsas med majonäs och dekoreras med räkor. Prinskorvar ska snittas upp. Våra egna vildsvinsköttbullar ska stekas, mums. Julskinkan ska läggas upp och dekoreras med grönkål och apelsiner. Kulpotatisen ska kokas. Och så alla de där mindre goda sakerna som inlagd löksill, lax och Janssons frestelse. Men vissa tycker ju att det är smarrigt så så klart dom också ska få sitt. 




Nä nu ska jag ta en dusch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar