torsdag 14 december 2017

DAGEN INNAN DAGEN D. DEN BÄSTA DAGEN







Så blev paketkalendern. Fruktansvärd julig, men jag kände att denna gången ska det bara ösas på med jul alltså. Tomtar och allt sånt där. Julgran redan innan första advent och julklappar nästan klara halvvägs in i december. Ibland förvånar jag mig själv nästan hehe. 


Jag tänkte så här om jag skulle köra på med flera inlägg per dag och så lyckas jag inte ens med tre i veckan. Hur kan dagarna gå så fort. Slow down liksom. Jag hinner inte med. Och jag gör inte ens hälften av vad jag brukar att göra. Fast jag blir inte ledsen om Januari och februari bara susar förbi sådär som en jobbig vind i november. Snabb, effektiv och brutal. 


Jag har gjort noll nytta idag. Inte ens lagat mat för de gjorde Myran då jag åkte och mocka istället. Så bra byte. Är så trött på att laga mat. Slagit in lite julklappar har jag ju gjort iallafall. Städat lite i kidsens rum och dammsugit upp golvmoppens alla hårhögar överallt. Har ändå varit lite aktiv. Ge mig kredd för det iallafall. Och jag lyssnar på sista Harry Potter. Alltså sista! Jag älskar dom! Kommer gråta en skvätt när den är slut. Typ bästa bok och uppläsare jag lyssnat på. Nästan så det slår Silfverbielke och Sauk. Nästan. 




ha de fint då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar