fredag 15 december 2017

FRÅN LÅDA TILL PAKET



Har man långtråkigt kan man ju alltid göra något tidsfördrivande som att tapetsera om en skolåda. Lådan hade ju sett sina bästa dagar och var kanske inte världsbäst att göra om om jag ska vara efterklok. Och det måste man ju vara. Göra om, göra rätt. Fast inte än på ett tag.




Steg 1: Leta upp en skolåda eller någon annan form av låda i relativt bra skick.  Limma på utav helsiki på tapet och låda med tapetlim. Klipp, pilla och försök bli nöjd.




      Steg 2: Sy fast ett fodertyg i detta fall fuskskinn, men det resultat blev inte så bra. Ursprungsplanen var att ta sammet i grönt, men det räckte inte så detta fick bli bra. Men som ni ser så blev det snett och inget bra "fall" på så jag rekommenderar något följsammare tyg. Här sydde jag fast det fast om jag hade varit smart hade jag ju kunnat häftat fast det innan jag tapetserade lådan. Då hade mina fingrar skonats från den vassa synålen.








































Steg 3: Slå om ett fint band. Här hade jag föredragit ett grönt  silkesaktigt band, men det var också slut. Känns som allt fint har tagit slut. Poff, väck bara. Märkligt. Iallafall, nu har du ett litet annorlunda paket som kanske uppskattas eller inte. I vilket fall som helst så har den roat dej ett tag i tristessen och inte kostat en krona extra. 



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar