tisdag 3 oktober 2017

PITBULL KÄKAR ALLTSÅ







Ibland undrar jag om jag borde få pris i hur man spenderar hundratals timmar genom att inte göra något vettigt. Alltså om jag inte har några projekt så blir jag helt handikappad och vet liksom inte vad jag ska göra. Inget är kul eller ens motiverande att göra. Jag får tvinga mig att gå ut och gå, att ta tvätt, mat och allt annat astråkigt. Har man något kul att pyssla med såblir det andra mindre astråkigt utan mer helt ok.


Tvinga mig ut och gå med Smilla förut idag och hitta en helt ny stig utmed Vättern. Superfint och skogen var sådär lagom mystisk på något vis. Det finns dagar då man lämnar Maja hemma. Detta var en. Hon går bara för långsamt. Alltså irriterande långsamt. Och det ska luktas i en evighet på allt vilket är psykiskt utmattande att vänta på.


Lyssnade på morgonpasset i P3 och bara log hela vägen. På nyheterna pratade dom att det hade gjorts en mjukvara i USA där man kunde se på någons ansikte om dom var homosexuella. Kvinnornas utmärkande drag var breda käkar och männens la jag inte ens på minnet för det kändes inte relevant just då. Och när jag hörde det kom jag ju på att jag om någon har ju breda käkar. Typ pitbull käkar. Det kom väl inte som en chock egentligen om jag ska vara ärlig. Är ju ganska trött på det motsatta könet vilket jag brukar säga twentyfour seven så tjejer kanske är min nya grej. Vi kan låna varandras kläder och skor. Vi kan lyfta på saker och leta innan vi skriker "Vart är min vääääässka". Vi kan shoppa loss och ojja oss över blommor och annat tjejtrams utan att få "döda mig snälla" blickar. Fast mitt i allt positivt ser jag ju såklart allt negativt som kanske väger tyngre än det andra. Som att hon kanske också vill välja tapeter och färg och allt lull lull. Jag gillar ju att få som jag vill. Gillar inte kompromisser at all. Hon kanske lånar mina skor och råkar ta sönder dom, Jag har ingen som helst förståelse för andra människor så det kommer bli en cat fight helt klart. Nä får nog ta mig en funderare på det där alltså

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar