måndag 2 oktober 2017

ÄR MAN POSITIV SÅ ÄR MAN



Måndagen är avslutad och tackar gudars för det för måndagar är bara inte min dag. Inget kul händer på en måndag. Och gillar ni måndagar och sånt där positivt trams om en ny vecka nya tag så håll det för er själva. Härinne vill jag bara ha dålig stämning på måndagar. Dålig stämning och negativitet. Måndagshat och tangentbordsilska. Då mår jag som bäst. Joina du med vetja. Min Måndagshatarklubb. Vi är ett gäng negativa jävlar som spyr ut vårat hat över veckans första dag som andra sprider glädje. Just nu är jag den enda som är med, men jag har en känsla att detta kan bli stort. Så tveka inte. Känn din inre ilska och hör av dej. Alltid skönt att få prata ut med likasinnade.







Söndagen var ju bättre som jag berättat om. Helger älskar jag innerligt. Det finns så mycket att vara tacksam för då. Som till exempel att väckarklockan är bannlyst, man kan köpa choklad utan att känna skuld eller få hemska blickar och allt är möjligt känslan. Jag har pratat om det förut, men allt tål att upprepas. Fredag, lördag och söndag, ni är så fina alltså. 





Och där sitter jag helt naturligt och försöker passa in medans jag undrar hur lång tid det tar innan jag spräcker jeansknappen. Mätt var bara förnamnet. Gissa vad det första jag gjorde när jag satt mig i bilen? Efter en selfie såklart. Knäppa upp jeansen och börja andas igen. Livet började sakta komma tillbaks. Men den där brunchen alltså, den var att dö för.




Kan faktiskt tänka mig att bo här. Herrgårdsfru låter sådär bra som jag alltid fantiserat om att det skulle göra. Ska bara vänta på att cashen trillar in. Eller på att det blir fred på jorden. Eller att våldtäkter slutar ske. Eller att ett botemedel för cancer upptäckts. Eller att det införs 6 timmars arbetsdag. Eller att jag slutar äta choklad. Herrgårdsfru känns redan så avlägset.





ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar