fredag 6 oktober 2017

HÖRDE JAG FREDAG???






Vi bara måste prata om vädret igår och idag. Himmelriket alltså. Vi drog ut på tur och det var torrt och krispigt och jag bara tänkte att det här är livet. Ibland måste jag bara, eller ofta, titta upp mot himlen och le liksom. Både inombords och utanpå. Och bara tänka att hur kan man ha det så här bra, bo så här fint och bara leva. Man är så lyckligt lottad. Innerst inne är man det. Mycket skulle ju kunna bli tusen gånger bättre, men på det som verkligen räknas så har man det bra. Allt annat är världsligt.





Så har vi ju den här killen. Mitt konstant dåliga samvete och som kan göra mig livrädd på en sekund. Igår testa vi lite bett. Bara att han fick ha det i munnen och känna lite på det. Gick bra. Sen tog vi en kort och då menar jag en väldigt kort promenad. Kanske mer en bensträckar runda. Sådär så att han inte hann tycka att det blev långtråkigt och ansåg att han skulle behöva liva igång det lite. Han skötte sig bra. Jag var väl mindre lyckad som vanligt, men jag försöker verkligen att vara auktoritär. Anar att han inte är lätt lurade. Hästar är ju sällan det.





Nu är han ju lika stor som mammis, men det där lugnet och snällheten har väl inte riktigt kommit än. Fast han är ju snäll, men envis och lite trälig typ tonårstrots. Gillar inte att bli tillsagd alls fast vem gillar det egentligen. 

Vi har iallafall gjort en veterinärundersökning på Rubinette och hon var ovanligt böjlig i sina ben, men visade väl lite på typ alla ben och lite mer på ett, men inget som hon ansåg var att anmärka på. Hon är ju ändå tjugofem snart. Massören som vi hade ute tyckte att hon var fin och bara lite stel i nacken så då känns det lite bättre. Ville lugna mitt hjärta och ok:a att hon inte var dålig. Muskler fattas ju, men det får vi jobba mer på. Hon ska inte bli någon tävlingshäst, hopphäst eller annat utan bara komma ut och rida mysiga skogspromenader med. 





Hästlivet. Det kravlösa hästlivet är ju helt magiskt bra för själen. Vi har inte varit mycket i stallet de senaste två veckorna och det märks att man mår sämre då. Hon har ju bytt skor och masserats och vi har haft mycket att göra och då har det blivit så, men nu kör vi på. 

Fredag idag då. Livet börjar att leva igen och man känner att sig top of the world. Nu är min possitivitet tillbaka och allt är möjligt. Jorden runt på två dagar? Såklart! Anlägga en hel trädgård? Inga problem! Renovera ett rum? No biggy, det hinns med! Allt är såå möjligt på en fredag. Om ni frågar mig på en lördag kanske ni inte får samma svar.





ha det fint nu då




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar