söndag 1 oktober 2017

BRUNCH & INTE SÅ VÄRLDSVAN PRECIS






På våran söndagsutflykt hittade vi en loppis och jag hittade två sådana här skönheter till ramar med passepartout och jag dog lite. 




Myran förstod väl inte riktigt vad som var så himla fint med dom där, men jag visste att det var typ kärlek vid första ögonkastet. Alltså träets färg, passepartoutets utformning och allt liksom. Det är perfektion.



Sen vill jag ju visa er min nya fina blus som jag känner mig lite sådär fin i kanten ut i. Lite posh minsann. Vi var ju på brunch i en herrgård och man vet ju aldrig om någon väldigt viktig människa korsar min väg och jag kände att posh var looken som skulle passa bäst ifall något sådant skulle inträffa. Man måste vara beredd på det mest osannolika.



Den här stilen kanske hade passat bättre då jag upptäckte att min "posha" blus hade en sjukt stor fläck, typ värsta pizza flottfläck i orange färg, på ryggen när jag hade stampat omkring där på brunchen som om jag vore relativt världsvan. Lite smått pinsamt. När vi skulle gå ut från Herrgården så var jag ju så nyfiken på inredning och allt att jag nästan gick in i köket. Kocken kom precis ut och undrade lite vad jag sysslade med och jag väcktes ur min nyfikenhetsbubbla och jag fick ursäkta mig. Han undrade om jag skulle diska bort min skuld. Pinsamt. Så ja tack till en lampskärm på huvudet och bli anonym deluxe. Eller bara garva åt allt. Båda funkar.





Vi hade iallafall en sån bra dag, precis vad man behövde.



ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar