söndag 1 oktober 2017

OSMART ELLER SMART







Söndagen kom fort trots att jag försökte att förtränga den länge genom att behålla lördagen så långt det bara gick, men att gå och lägga sig mitt i natten kanske inte var det smartaste beslutet jag gjort. Förresten smartaste och smartaste, jag har gjort mycket osmartare grejer. Känns som jag har ett liv bakom mig med osmarta saker så jag bör ha lärt mig vid det här laget. Eller lär man sig aldrig. Är man dömd till att ångra hälften av allt man gör och tycker. Ja det där tyckande man har hela tiden de bör ju gå ju att lösa med silvertejp, svårare med handlingar, kanske en sådan där tröja med spännen på som man sett mentalpatienter haft förr i tiden. En sådan borde jag investera i. Den och silvertejpen och jag är räddad från framtida misstag bergis.


Alltså jag har fyndad så mycket det sista nu att jag borde få guldmedalj. Ger mig själv en direkt. En imaginär guldmedalj att hänga om halsen. Tavlan av Tove Frank hitta jag på det lokala köp och sälj torget på fejjan och det fanns inte en möjlighet att jag skulle låta det bli någon annans. Stolarna och mattan skrev jag om igår. Nu väntar jag på lite prints från Desenio. De hade 30% och vem är jag till att säga nej till det liksom. Man har väl uppfostrats korrekt och hövligt. Är ju som vanligt lite smått förvirrad och hade glömt vad jag inhandlat så jag var tvungen att ta en kik på det precis och såg då att det var till den nya byggnaden. Och här i huset är väggarna fulla så det kändes som jag hade tänkt till lite där. Ramar måste fixas också och det är det som kan vara tricky. Ska man ha passepartout eller utan. Enkel eller prålig ram. Så svåra val alltså. Och livsviktiga. Sannerligen.


Nu ska jag rama in min LisaLove och väcka barn för om ett tag åker vi mot Skövde och Knista för att äta brunch. Jag hoppas jag kommer att bli galen av miljön, maten och efterrätterna. 



kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar