lördag 30 september 2017

NÄR MAN ÄR FRUKTAT NÖJD













Brukar jag säga att dagarna går fort? Just nu försvinner dom direkt. Men jag har fått lite gjort OCH jag har fyndat. Bästa känslan ever. Köpte ett par superfina stolar som jag suktat efter hela sommaren, men inte köpt och sist jag såg dom så kunde jag inte köpa dom för dom tog inte kort, jag hade no cash och mitt wifi var slut så jag kunde inte swisha. Jag var för lat för att åka hem och hämta kontaneter utan sa att är dom kvar nästa gång så köper jag dom då. Ödet får välja liksom. Och ödet ville att jag skulle ha dom. Sen så fyndade jag en superstor matta. Så jäkla nöjd, dels för att jag kunde med att fråga och ge ett skambud och allt till ett väldigt förmånligt pris. Sa jag att jag var nöjd. Sjukt nöjd. 

Har också beställt två rullar William Morris tapeter och hittat en sådan fin färg till. Colorama i Karlsborg hade ju 25 % så det var ju bara att passa på. Trevlig och kunnig personal. Och man känner sig alltid välkommen. Det är så viktigt tycker jag. 

Målat min extra bokhylla på altan för andra gången och limmat. Sa jag att jag körde med plugg? Hur seriöst liksom. Det var väl inte top notch precis, men det duger och jag fick inga spik eller skruvhål i den översta skivan. Ja är så nära mitt sovrumsprojekt nu enligt mig själv, men så säger han den där att jag måste fixa klart i vardagsrummet med lister och så. Och hallen. Och storebrors rum. Och uteprojekten. Hur tänker han nu? Suck, jag hatar negativa människor. Ser han inte att jag är i mitt flow. Man ska inte störa människor i flow. Det är sedan gammalt känt. 

Poolen har fått på plåtar, sommarmöblerna är nu på vinterförvaring, barnen och hundarna är rastade, gräsmattan klippt, hästarna är installade för kvällen, vattnet är upphällt och chokladen är framme. Nu tar jag kväll och lyfter mig inte mer än nödvändigt.


ha de fin fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar