fredag 29 september 2017

VITLÖK & SERIÖSA FUNDERINGAR













Har planterat lite vitlök och det var väl första gången på tio år typ som jag lyckades med den bedriften. Bör jag vara vaksam på att det kanske kan ske mirakel på andra saker med? Fast man kanske inte ska be om för mycket. Liksom vara nöjd med det lilla. Ä strunt i det, Jag önskar mig all bättring av mitt lata beteende. Jag önskar att jag inte känner det där förbaskade chokladsuget varje dag, typ varje minut. Jag önskar att jag älskade att städa och vattna blommor, speciellt eftersom jag precis köpt nya och jag vill hemskt gärna att de överlever längre än en månad. Jag önskar att jag blev drabbad av ett träningshets. Jag önskar mig mer hjärnceller eller eventuellt smartare hjärnceller om det skulle vara det som felas. Och mer tid på dygnet. Och om chokladsuget inte gick att bota så önskar jag innerligt att choklad innehöll lika mycket kalorier som en grönsallad eller inga. Jag önskar mig snöfria vintrar med dispans på jul, nyår och sportlov. Och såklart fred på jorden. Jag är väl inte helt hjärtlös heller. 


Förresten, ifall ni undrar varför det är tre bilder på typ exakt samma sak så ska ni veta att det är för att jag inte fann något annat att fota och ville visa er lite mer bilder än vanligt. Tänk på att på en bild är mina skor med också vilket ni kanske tycker är lite roligare. Det hade jag tyckt iallafall. Allt brukar ju bli lite roligare om en sko är med i bilden så att säga. Önskar mig just nu nya sneakers, men får nöja mig med mina slitna nike. Känner mig inte alls lite små depp för det. Nu är det nämligen lillebror som ska få sig ett par nya då hans är redo för återvinningen. Så den viktigaste och jobbigaste lärdomen av att ha barn är att man alltid måste sätta dom före, men det borde ju inte gälla skor väl? Det är väl ändå en mammas rätt att ha många, bra och fotriktiga skor så hon är lycklig och då i sin tur gör sina barn lyckliga. Han har ju om jag tänker efter flera stycken skor som passar, men han tycker inte dom är snygga. Och då får man nog ta en funderare på om man verkligen ska bry sig om vad han tycker utan att känna att behovet av skor finns och då strunta i hans önskemål om nya och snygga skor. Alltså miljömässigt tänker jag bara då. Och se till den som är nästan utan, det vill säga mig. Så är vi inte då eniga om att ett nytt inköp av sneakers är mer välbehövligt till mig. Skönt att vi tycker lika. Adidas orginals i vitt och guld är ju inte helt fel. Fredagen blev genast lite bättre.


Ha en fin dag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar