lördag 23 september 2017

HEJ HEJ SKOGEN








Jaha då blev det en söndag som jag har typ gjort noll nytta. Inspirationen har fattats. Nästan så att jag bör anmäla den saknad för den har inte varit närvarande på ett bra tag. Är det det där jäkla regnet som tagit den eller vad?! Troligtvis. Jag gillar ju regn, men inte VARJE dag. Alla mina skor är blöta och luktar som ett mindre avloppsverk. Mina så kallad regnbyxor har svikit mig och kan inte längre få privilegiet att kallas vattentäta.  Jackan likaså. Allt är bara fuktigt och trist. Jag vill ha torra höstlov som krispar sig när man går på dom. Soliga dagar och energi. Är det för mycket begärt? Eller? Eller?


Igår drog jag med kidsen till Granvik för att dom skulle få uppleva något så ovanligt som en skogstur. Dom har ju inte lämnat huset frivilligt på hela helgen. Visserligen inte jag heller då jag försökt städa upp lite överallt, men hur blev vi så slöa. Hatar att inte ha en uppgift att koncentrera sig på. Måste genast börja på något nytt känner jag. Och så ska jag göra klart på altan. Promise. Very very definitivt promise på det. 


Igår kväll skulle jag ju skrivit detta inlägg, men somnade framför datorn och var lite desorienterad kan man säga. Hade tydligen lagt ut en bild på min snapchat story att jag var asrädd typ. Skulle stå astrött, men men ibland hänger inte hjärnan med och jag fick mig ett litet garv imorse. Kommer ju knappt ihåg att jag lagt ut den. Är astrött nu med. Gud ge mig styrka att överleva kommande veckans alla morgnar. Hatar att vakna till mitt larm och hundra snoozar. Nu måste jag kika på tapeter innan jag somnar.


ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar