torsdag 21 september 2017

RIK PÅ ANNAT








Att det är fredag imorgon känns så sjukt skönt. Det har varit mycket inplanerade saker denna vecka och jag hinner liksom inte med livet då även fast det är roliga saker. Igår var vi på modevisningen för Butik Östergården och jag köpte mig en mössa och en ask till Tyra. Otroligt sparsamt av mig. Håll med, håll med. 

Idag hade vi veterinärundersökning på Rubinette med böjprov och allt. Hon var ok för hennes ålder, men inget tävlingsämne precis. Och det visste vi ju redan. Veterinären tvingades att se min mästerliga longeringsteknik. Och hon borde poppat popcorn och lutat sig tillbaka för den var och är usel. Har aldrig riktigt lärt mig det där. Candy blev ju så sur efter en stund så hon gick in och ställde sig vid mig och tyckte att det får liksom vara slut på den här cirkusen. Shit, den hästen alltså. Saknar henne innerligt.  Senare kom hovslagaren och skodde om henne. Så det blev ett tag där i stallet. Och pengarna bara sipprar mellan fingrarna. Igår kände jag mig rik, idag inte så rik. Jag får försöka känna mig rik på annat. Som typ tvätthögar, misstag och kalorier. Någon som vill byta?

Nä nu ska jag ta en dusch, bli irriterad på att viaplay inte funkar uppe så jag kan glo på schyssta skottar med underbara dialekter, sortera tvätt och tvinga mig själv att jag måste somna. 




kram då


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar