lördag 5 augusti 2017

VARBERG GJORDE MIG INTE BESVIKEN



Vi packade husbilen full för att dra mot Varberg på kvällen.  Vi kom fram sent och fick en plats i hamnen och den var helt perfekt. På natten kom dom som hade gått på Societen och smög försiktigt in och la sig i sin "säng" i husbilen. När morgonen kom blev jag rastlös som vanligt och gick omkring i Varberg och tittade på fina hus, vyer och netto butik. 





Detta hus var magiskt fint. Har allt som man kan önska. Putsad fasad, mur, smidesstaket, uppstammade träd, gatusten och precis allt vackert. Jag dog lite. Detta var framsidan, men baksidan var top notch. 






När jag hittat Netto och köpt lite frukost drog jag till Kustbageriet för att inhandla färskt bröd. Så gott alltså. Och väldigt fint. Extremt dålig bild, men kunde inte riktigt med att ta upp kameran och börja fota runt. Sen så frukostade vi och det är ju sjukt mysigt att samla familjen på sån liten yta och bara va. 





Jag hade bestämt att Varbergs Fästning skulle vi bara gå in i. Barnen måste få i sig lite historia och kultur. Allt är ju inte bara youtube, snapchat och tvspel. Det fanns ju en värld innan det som är helt facinerande och mystisk på något vis. Jag är ju en historia nörd helt klart och jag kommer ihåg hur mamma och pappa släpade med oss på utflykter till slott och trädgårdar. Då tyckte jag väl mest att det var långtråkigt, men nu förstår jag varför. Jag har väl blivit den jag är idag på grund av mina föräldrars val och fritidssysselsättningar och uppfostran såklart. Märker det så mycket nuförtiden. att man blir mer och mer lik sina föräldrar till sättet. Jag klagar inte.






Härinne så var det lite av ett barnrum med lite aktiviter och mina började genast att rita. Vi kunde nog stannat en bra stund där innan dom tröttnat. Väldigt bra anordnat. SEn tittade vi på utställningen, men vi tog inte en historisk vandring för vi hade annat på schemat. Nästa gång får det bli. 






Vi drog ut till Strömma Farmlodge och där möttes vi av regn vilket var så tråkigt eftersom ett gäng begåvade tjejer hade ställt ut. Jag ville ha allt, men jag var som vanligt fattig. Myran köpte en liten poster av Kollijox. Så fin. 






Fika blev det och det var så mysigt och mycket folk. Jag vill tillbaka igen. Kolla bara disken med allt gott. Vi tog en morotskaka som var supergod och barnen smörgåsar. 

Det var dag ett och man kände direkt att man hann inte med så mycket som man hade velat. Bara stadskärnan med alla sina butiker, fik och snygga restauranger vill man ju ha flera dagar på sig att strosa runt i. Varberg verkar vara ett näste av drivna människor och underbara vyer.




Nu ska vi beställa thai och bara chilla




kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar