söndag 6 augusti 2017

FALKENBERG NÄSTA STOPP




Hade gjort världens sämsta packning när vi drog iväg, men vi bestämde oss typ dan innan och så packade jag en timme innan och jag hade tydligen inte hjärnan med mig då. Eller den var ännu sämre än vanligt. 

Vi försökte iallafall göra stan i Varberg och det gick väl sådär. Jag letade efter affären med BMB, men det var så många affärer överallt så jag hittade den inte. Emilia shoppade loss och var sjukt nöjd över sina köp. Myran fick sin efterlängtade Lewis tshirt och jag hitta lite på rean. Sen blev det ösregn och lite mindre kul och strosa runt. 





Ser ni min fina väska som jag fyndade på boozt för en vecka sen. Ville egentligen ha den svart vita först, men är så glad över att det inte blev den. Har ju en i svart vit redan och det räcker. Jag är ingen väskmänniska alls. Tycker mest dom är i vägen, men ibland måste man ju ha med sig mobil och annat så då är det ju trevligare med en snygg väska. Fast om jag ska erkänna så är min favorit och helt klart snyggaste väskan den jag fyndade på en bakluckeloppis i Brevik. Jag prutade ner den till 40 kr tror jag. Tyvärr är den sönder och någon lagade den med ett vitt buntband haha. Känner att det är lite väl vintage även för mig.






Myran hitta massa fint som bland annat denna tröja med volang. Så fin på henne. Här är vi i Falkenberg på en jättelång strand som jag glömt bort namnet på. Så fint alltså.





Vi letade efter ställplats, men vi fann en sån där double-decker buss som sålde fish and chips som gärna lånade ut el till oss. Dock var det inte rätt så vi fick fortsätta leta. Lite längre upp lånade en snäll stugägare ut el till oss. Så schysst. Nu kunde vi titta på skräckfilm på teven. Inte lilla Lowis då han tittade på barnfilm såklart. Han är lite för liten för skräckisar fortfarande.






Alltså strand, hav och allt sånt gör en ju bara så glad. Hade varit så kul att ha med hundarna för dom hade blivit tokiga av stranden och havet.















Falkenbergs Strandbad var ruskigt fin. Där vill man bo. Såg nu att dom hade spa med. Jag gillade allt. Kolla bara krukorna ihop med buxbomen, staketet, korgstolarna och pelarna. Kändes väldigt utländskt och helt perfekt. Precis nedanför spelades Volleyboll SM och vi kikade lite. Såg inte så svårt ut precis. Skulle lugnt kunna klara det om jag bara övade lite. Typ.






Slutet på promenaden blev minigolfen och jag förlorade såklart. Fick tiopoäng på en skitbana och det drog ner allt. Blev sjukt arg. Inombords. Ville inte verka vara en drama queen. Så jag fick förlora då. Det är lugnt jag är van liksom. Jag är en exellent bra förlorare. Sedan gick vi tillbaks till husbilen och grillade och spelade kort. Det var den dagen det.


Idag hade vi kalas för kidsen som fyllt år. Korv och bröd och fika som min bror bakat. Jag kom lindrigt undan. Dock måste jag ju diska. För hand. Fortfarande. Skjut mig. Snart blir det papptallrikar och plastbestick alltså. Det eller psyket för mig.



ha det fint





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar