onsdag 2 augusti 2017

BOKHYLLAN ÄR PÅFYLLD






Flyttade in mina böcker och insåg att jag visst inte hade så många som jag trodde, men det är ju bra för då kan jag ju fylla på ännu mer med nya inköp. Jag har bara ställt in böckerna utan någon som helst ordning, men jag gillar inte när man sorterar efter färg och storlek utan jag vill ha det mer kaosaktigt. Fast jag ska sortera efter författare så jag vet vilka böcker jag har och vilka som fattas. Vore trevligt att ha hela Läckberg, Kommissarie Knutas, Silverbielke och så. Har ju haft en del pocket, men slängt eftersom jag hatar pocket. Både att läsa och spara. Finns ingen känsla i dom små sakerna. Måste få upp den sista skivan över bokhyllan där borta, men jag bara inte ids just nu. 


Sen så ska det upp lampor över bokhyllorna och nya över bordet såklart. Dom är under all kritik dom jag har. Och matta/mattor är ett måste. Skulle vilja fynda en sån där fin läsgolvlampa med fina små skärmar. Och så ska det visst upp hyllor bakom soffan. Det får bli ett senare projekt. Jag har ju ändå inte fyllt dom jag har. Kommer bli så bra. Jag är ju sjukt nöjd över att jag vågade med färgen alltså. En jäkla stor klapp på axeln till mig. 


Vill måla köket grönt och byta ut bänkskivorna till marmor, men det gick tydligen han inte med på alls. Får alltså bli ett övertalningsprojekt. Jag vinner alltid om jag verkligen, verkligen vill. Köket är nästan åtta år gammalt och blivit slitet och så tråkigt. Vi sätter ett continued på den historien så får vi se vem som kommer vinnande ur den striden. Jag röstar på mig alla gånger om. 





Ha nu en fin fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar