lördag 12 augusti 2017

LÖKSKÖRD











Idag tog jag upp min lök på torkning, lite sent kanske fast det fick bara bli så. 2017 går till historien som det konstigaste odlingsåret. Morötterna gick i blom och blev bara en stor stam typ. Potatisarna var väl tre stycken på varje planta. Gurkorna gnällde nog på att det blåste in och vägra växa. Tomaterna är typ trehundra meter höga. Ruccolan vägra gro förutom tre frön. 

Kan hända att de ville ha mer vatten, men jag höll på att man inte fick vattna för ofta. Det var ju så arga kommentarer och inlägg på fejjan så jag bara inte vågade att göra någon upprörd. Kan hända att någon hade sett mig och skrikit anmäl. Nej förlåt, skrivit ett argt inlägg om det på någon sida och så hade resten kommenterat ANMÄL i kör. Så för att vara på säkra sidan så höll jag det ytterst sparsamt. Så sparsamt att mina grönsaker/rotfrukter tog stryk. Man kan bara inte behaga alla. Nästa år får jag nog ta en chansning och vattna mer trots sura blickar. För det hade inget med att göra att jag finner vattning som den absolut tråkigaste sysslan ever. Noop. Där var inte min lathet inblandad. Det var ren och skär miljötänk. 


Väntar på thaikäk och dricker blåbärste och lyssnar på Håkan och det är lördag.






so long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar