söndag 13 augusti 2017

BLÅBÄRSPAJ







Igår gav jag och lillebror oss ut i regnet och plockade blåbär. För att vara petnoga och korrekt så regna det inte när vi gick ut och det regnade i högst 10 minuter, men det regna och vi är sådana som inte bryr sig om lite regn. 

Vi plockade nog en liter iallafall. Och detta var första året som lillebror engagera sig hela tiden. Så duktig. Han ville baka blåbärsmuffins och göra sylt och glass. Ni förstår ju vad det trigga honom. Jag bakade en liten paj. Halverar alltid recepten nuförtiden för det äts inte upp och jag behöver sannerligen inte offra mig för att det ska ta slut. Så halvera och mindre form så blir det perfekt. Hade nog kunnat ta en tredjedel. Får bli nästa gång. 


Nu är det sol. Jag ska släppa ut kaninerna. Grundmåla mitt bord och pallar. Och tvätta hundra tvättar.Trevlig söndag minsann.





ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar