lördag 19 augusti 2017

FIN FREDAG MINSANN










Igår var en bissy day om man så säger. Jobb, åka till mor och hjälpa henne med lister, hem måla ett bord, stallet, hem och duscha, affären, hem och laga mat och exakt klockan 22.00 damp jag ner i soffan. As trött.

Tror ni vi blev klar med listerna? Svar of course nej. Allt tar en sån tid. Lämnade min mor efter två timmar då jag var tvungen att åka hem och hon skulle få fundera vidare på hur hon ville ha det över sin spis. Så vi får se om hon kommit på en lösning idag.

Jag har äntligen blivit med mer färg och ska måla klart mitt bord och mina bockar. Spännande. Ska bygga ett staket idag med. Också spännande. Blir nog en bra lördag tror jag.

Stallet igår var sådär mysigt som man vill ha det jämt. Myran och lillebror klättrade i äppelträdena på jakt efter dom finaste äpplena medans Rubi gick och betade på det fina gräset utanför stallet. Jag mockade upp hästbajset från hagen. Efter sex kärror är en hage klar. Jag tycker ju det är ganska kul så jag klagade inte. Och med min ljudbok om Swede Hollow så går det ännu bättre. Sedan tog vi med hundarna, lillebror på cykel och Myran red Rubi och begav oss ut i skogen. Vi och alla dessa äckliga insekter. Det var älgflugor, flugmyror, flugor och blinningar. Längtar innerligt tills dom försvinner. I slutet när vi gick hem plockade vi av tyglarna på Rubi och Myran cykla på lillebrors bmx, lillebror och Maja sprang som galningar efter och allt var helt perfekt. En mycket bra fredagskväll helt enkelt.






Ha en fin fin lördag nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar