fredag 18 augusti 2017

ROS & VANDRING







Efter våran utflykt var jag bara tvungen att stanna till i Mölltorp och köpa med mig en ros. Har liksom inte fått handla det på hundra år eftersom jag inte har någon lämplig plats. Och kanske ett uns dåligt samvete då jag tvingades slänga en handfull när vi ändrade om. Men nu, nu har jag hittat en plats. Hade velat ha en röd klätterros typ Flammentanz dock hade dom inga röda så det fick bli en rosa gul sak. Namnet har inte fastnat än riktigt. Ska planteras lavendel runt om den och upp en spalje och så får det vara färdigt. Fick egentligen inte plantera något klättrande på denna väggen, men eftersom jag är döv så hörde jag inte riktigt det. Brukar funka med den metoden.






Min vän och jag har ju slöat hela sommaren och lagt på oss lite, eller jag har lagt på mig några kilon iallafall hon sympatiserar mest med mig och säger sig också ha gjort det. Det är en sann vän det. Nu har vi dragit igång igen. Vi har kört stenhårt. Så stenhårt att vi gick vilse mitt i Granviks skogen. Eller ja, vi kom ut till 49:an vid helt fel ställe och fick korrigera om resten av vandringen. Tur vi är skogsmänniskor. Vi såg dock flera fall för Brottsplats Karlsborg och vi blev bekymrade. Vi valde att inte dokumentera det denna gången, men upprörda blev vi sannerligen ;)


Nu ska jag åka och hjälpa min mor med taklister och jag är redan en halvtimme försenad. Tur att hon känner mig. 



kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar