lördag 12 augusti 2017

NÅGOT BYGGT & NÅGON SAKNAD







Jaha ja, vad har hänt idag då? Timmarna går så fort så man hinner liksom inte med allt man velat göra eller trodde man skulle hinna med. Jag tog mig en tupplur i solstolen efter jobbet och efter ett dopp i poolen. Så gött. Ladda lite batterier innan man kör på.


Och jag hade ju bordet att göra klart. Helt klart blev det ju inte, men jag ska bara göra iordning brädorna som ska på. Slipa, borsta och lasera. Eller inte lasera, får se när jag fräschat till dom. Tänkte på min far när jag var där uppe hos dom och leta efter rätt sorts virke. Saknaden är så stor. Jag tänker nog på han varje dag och det känns inte som han är borta för gott utan bara borta för tillfället. Det där bordet jag bygger, hade han byggt så mycket finare. Han har ju redan byggt ett så jag vet. Och hade jag frågat hade han nog gjort det med glädje efter lite muttrande haha. När jag bygger något så känns det liksom som han är med på något vis. Jag hör hans röst. Kommentarer som han brukar säga. Men det är fint. Riktigt fint. Vad hade jag varit om inte han funnits. Så mycket han lärt mig. Om inte annat så är det att allt är möjligt. Även fast jag borde förstå mina begränsningar lite oftare. Som sagt, det är fint.


Ser ni min lilla bock? Visst är den lite fin va? Haha, den dög att sitta på och med tio lager färg så ska det nog funka. Fyra till ska göras och det får jag bara kämpa mig igenom att orka göra klart. Nä nu ska jag sova.





kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar