onsdag 26 juli 2017

KALASTIME ALLTSÅ








Nu skulle hon på kalas med övernattning i tält och vi hade som tur var förberett presenten på dagen så det inte skulle bli ett stressmoment precis innan vi skulle åka som det brukar bli. Ni vet då man typ slår in presenten i en ica påse med målartejp runt och intalar sig själv att barnen bara bryr sig om innehållet.







Nu var vi lite mer seriösa och tapetsera en skolåda med våran gamla kökstapet som vi hade rester över och knöt en rosett i ett gult satinband runt. Jag blev så nöjd över resultat. Fast har man som sagt var inte så höga krav så är det inte svårt att bli nöjd. Allt är väl typ bättre än en plastpåse. Inuti låg en handväska med en sådan där pälsboll inpackad runt rosa papper. Myran fick nästan bestämma allt. Jag bara gjorde några förslag här och där. Om dom råkade vara asbra och vi körde på dom så kan man väl inte betrakta det som att jag bestämde. Tycker inte det. verkligen inte.







Jag hoppas att hon har det sådär mysigt och trevligt som jag intalar mig att det är. Imorgon skulle dom bada om vädret var bra och sen hämtar jag henne för en tripp till Hem & Hobby för att titta på kuddar till lillebrors rum. Han vill ju byta rum, men var nöjd om han fick nya kuddar och överkast. Jag kände direkt att den striden vann jag lätt. Vet precis vilka kuddar jag vill ha och han gillade dom med. Måste säga att jag har lyckats så bra med att få dom att tycka att mina förslag är bra. Ja är man överlägsen så är man. Inte lätt att vara ödmjuk, men jag ska försöka. "Känns faktiskt jättekul att mina barn har samma smak som jag och att vi bestämmer allt tillsammans. Sen går vi hand i hand och bara är glada". Precis så är det. Precis så. Vi liksom hoppar på rosa fluffiga moln och bara skrattar. Aldrig att vi tvingas att ta hand om en mindre glad kille för att något inte gick hans väg eller att han vägrar bada och sen vägrar han att ta av sig dom blöta badkläderna fast han inte ska bada och att vi hyrde våtdräkt för att han inte skulle frysa och sen direkt efter fick lämna tillbaka den för att den var ju inte alls bra. Nä aldrig att vi har det så. Aldrig. Här skiner alltid solen.






ha de fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar