fredag 28 juli 2017

GIRLTRIP ALLTSÅ




Igår var jag och Myran på en liten girltrip till Hjo. Vi skulle huvudsakligen till Hem & Hobby och handla två kuddar till lillebrors rum. Hem & Hobby avklarade vi snabbt. Fick ju endast inhandla sånna där nödvändigheter som tandkräm , tvål och tvättmedel. Vem finner inspiration till sånt.






Vi tog en smörgås på Känsla och stötte sedan ihop med den här braiga saken, foodtruck från Stampens Kvarn som stod innan hamnen. Mycket mysigt. Vi köpte ett jättegott surdegsbröd och en kanelbulle därifrån innan vi drog oss ner mot hamnen.





Nu skulle vi testa Moster Elins glasscafe. Innan har vi inte varit tillräckligt glassugna eller så har kön varit lite för lång, men nu så skulle vi bara tvinga oss. Vi var varken sugna eller hade lust att stå i kö, men nu gällde livet typ. Kön gick fort och glassen/kladdkakan gick ner. Det var supergott, men vi var rätt mätta så vi delade på en och orkade inte ens med den. Men så fint det är. Och växthuset. Ge mig det växthuset.





Senare drog vi vidare till Granngården för att äntligen köpa en ny klosax till hundar och kaniner. Myran inhandla kaningodis. Obligatorisk när hon är med. 





Och sista stoppen blev colorama för mer färg. Modesto för ett par nya jeans och matbutiken. Alltid matbutiken. Sen var det bara att åka hem och måla och snickra på blivande biblioteket och tvätta bilen och gå och lägga sig.


Nu ska jag snart duscha och göra iordning mig för idag bär det äntligen av till Håkan. Halv tio ska jag vara redo för att hämta upp brudarna. Stress stress. Jag måste hinna måla lite innan bara.



kram alla fina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar