onsdag 26 juli 2017

DAGSUTFLYKT VAR DET ALLTSÅ







I måndags drog vi till Askersund och strossade omkring. Jag tycker att det är en sån fin hamnstad, men shit vad nergånget det blivit. Husena, butikerna och restaurangerna kändes lite sisådär. Det var en superfin inredningsbutik och ett fint cafée, men resten alltså. Blev faktiskt jättebesviken. Var på handelsträdgården där och jag måste säga att den var också en besvikelse tyvärr. Massor av ogräs och annat som tar ner helhetsuttrycket fast jag hittade ett uppstammat fikon träd som var så fint så jag har överseende med det andra och förståelse för att mycket ser visset och trist ut nu. Det är väl för att Mölltorps Handelsträdgård är så välskött att man blir lite bortskämd. Vill till Zetas och botanisera där med. Ser så fint ut.


Så på bilden ser ni trädet och bilen och frågan blir hur den skulle få plats när vi cabade upp, men den fick sitta brevid mig i fram och ha det gött. Alltså om man är van med stora bilar så glömmer man av sig när man byter bil sen. En gång köpte jag åtta säckar jord och en hel del växter och mådde allmänt gott tills jag kom ut till bilen och insåg att jag inte hade bussen utan caben. Jag fick lämna kvar jorden tills nästa dag och större bil. Växterna gick in av ren vilja bara. Dom ville/kunde jag ju inte lämna tills nästa dag för då hade jag dött av väntan. Att handla växter är ett gift. Man blir sjukt beroende. 


Nu ska jag ut och måla igen, kanske snickra en bänk eller två, tvinga mig ut på en promenad, gå på second handen ikväll och se om glasbordet är kvar, hoppas hoppas, och bara njuta av min semester. På fredag drar vi mot Göteborg och Håkan Bråkan så nu lyssnar jag ikapp för fullt. 



kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar