onsdag 26 juli 2017

TALLBARRSGRÖNT ALLTSÅ




Nu verkar det här med att måla grönt, tallbarrsgrönt, som en omöjlig uppgift alltså. Jag har gjort av med x antal liter av färg. Minst tre fyra lager måste målas för att det ska täcka. Tur jag gillar att måla. 






Japp här målas panelen. Men först var jag tvungen att klinka den sista biten längst in som inte gjordes förut för där var en inbyggd säng. Foga är ett senare kapitel för det är så tråkigt. Jag lovar er att det är så tråkigt att räkna myror som sommarjobb är rena himmelriket. 





Billy bokhyllorna som inhandlas i vintras och lite på second hand och av bekanta har här blivit målade med spärrfärg. Underarbetet är väldigt viktigt. Också extremt tråkigt eftersom det inte syns, men man ska inte fuska. Så slipa och måla med spärrfärg var det som gällde.






Här har jag målat tre gånger på dom tre första hyllorna och det började se dugligt ut. Alla höjde ju såklart på ögonbryna och tyckte det såg hmmm grönt ut, fult eller ovanligt. Kommer bli mörkt har jag hört ett antal gånger, men sålänge jag tycker att det blir bra så får folk tycka precis som dom vill. Och jag vill gärna våga att chansa lite. Man kan behöva skilja sig från det säkra kortet vitt ibland. 






Fick också tvinga mig iväg till byggvaror för att inhandla spånskivor till att bygga in bokhyllan. Detta är något som jag bara hatar att göra, men det gick ju jätte smidigt. Måste sluta att hata så många saker känner jag. Reglar är uppe mellan bokhyllorna och upphöjda en bit. Ser mindre fint ut typ asfult. Måste göra något schysst över bokhyllorna på spånskivan. 






Ser ju lite bättre ut när det är målat. Lister ska upp mellan bokhyllorna och golvet och över bokhyllorna och såklart taklist fast först ska det inhandlas sådana där hörnsaker så jag slipper försöka att få till snygga sågade hörn för det kan jag bara inte. Har försökt i femton år och resultatet är under all kritik. Så imorgon blir det väl byggvaror igen då. Jippi. Nej förlåt, positivt tänkande var det ju. Så skojsigt att få besöka byggvaror och säkert hamna i brokö två gånger på en halvtimme och svettas i en bil typ tjugo minuter mer än nödvändigt. Verkligen skojsigt.



Kör en uppdatering när det är klart. Om några år då. Så sitt inte och vänta med andan i halsen på den spännande fortsättningen för då lär du få vänta.




ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar