fredag 14 april 2017

KANINJÄGAREN ÄR EN TIOPOÄNGARE








Sa ni att ni ville ha boktips? Klart ni ska få. Jag har ju sagt att jag är en ödmjuk och ultra trevlig människa nuförtiden och då måste man lyssna på andra än sig själv och jag kände på mig att ett boktips var precis vad ni saknat en sån här superfin långfredag. Glömde visst nämna, superfin och underbart härlig långfredag med det bästa vädret på länge. Det är ju bara så man vill ut och skutta och prisa Gud. Så då har vi avklarat hur läget ser ut idag så då återgår vi till boktipset igen. 


Jag kan lugnt erkänna att jag inte läst en massa böcker det sista halvåret. Denna har jag kämpat med en månad och då är jag bara halvvägs. Och det är verkligen inte för att den är trist, men det är det där med att hålla sig vaken längre än två sidor som har varit lite svårare. Men som sagt, sjukt bra, till och med att jag tänker svära lite bara för att ni ska förstå att den är värd all tid den som man lägger på att läsa den, sjukt jäkla bra alltså. Ja kan ju inte sammanfatta den för jag är ju inte klar, men ja ska försöka pitcha in den till er så bra som jag bara kan. Håll till godo.




KANINJÄGAREN 


Keeplers "Kaninjägaren" är ju fortsättningen på deras bokserie om kriminalkommissarien Joona Linna. Tidigare böcker är bland annat Sandmannen, Stalker och Hypnotisören. Den senaste har ju blivit filmatiserad och eftersom det var en evighet sen som jag såg den var jag tvungen att goggla fram han som spela Joona Linna och så ser han liksom inte ut i min hjärna, men brytningen är ju ändå fantastiskt underbar. Fast inget slår irländare eller skottar. Jag dör inombords typ. Åter till boken. Detta är den sjunde boken och Joona Linna hade ju hamnat i finkan av orsaker jag glömt då jag läser/lyssnar på för mycket för att ens försöka komma ihåg det och har dom nämnt det i boken så har jag redan glömt det så vi fokuserar inte på det. Han sitter iallafall inne och blir troligtvis i sin bästa form ever och jag tänker mig att han är skitsnygg. Oväsentligt såklart. Ville bara informera er om det så ni kan föreställa er han, typ skitsnygg när jag fortsätter att berätta klart. Sveriges Utrikesminister mördas brutalt medans han försöker att våldta en stackars tjej (ja hejade lugnt på mördaren där. Typ ge mig high five på den) och vem kan liksom lösa detta fall förutom våran assnygga Joona Linna. Så Joona får komma ut ur fängelset. Innan varje mord så spelas en barnramsa upp för mordoffren och då kan man väl säga att det är rätt kört för deras skull. Jag är nu på det fjärde offret och man har väl fått en hum om vad det kan handla om. Jag vill bara läsa mer. Så denna rekommenderas skarpt. Lägger en varning för att det förekommer lite sexuella scener om man så säger. Nån brutal och nån så äcklig att jag var tvungen att nämna det för typ alla. Inte äcklig att man blir rädd utan mer komiskt äcklig. 





Så läs boken nu och berätta vad ni tycker. Då kan vi ha en lite bokklubb här. Trevligt va?



ha de bra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar