lördag 15 april 2017

PÅSK VAR DET JA








Bara för att nämna så är det inte så illa idag. Mår faktiskt rätt hyfsat, men någon nämnde att jag skulle klinka idag och då kände jag innerligt efter och det var jag för bakfull för. Så bra mår jag definitivt inte. Och just nu undrar jag om jag kan med att ringa min bror och fråga om han möjligtvis kan tänka sig att mocka åt hästarna. Det lutar åt att jag får ta mig i kragen och åka upp och göra det själv fast jag har liksom inte helt hundra bestämt mig. Anders ligger fortfarande i farozonen över att få göra skitgörat så att säga. 


Jag har iallafall påskpyntat lite. Ja jag vet att jag är sent ute, men jag tänkte att det är dags att jag tänker lite bortom mig själv och anstränger mig för barnens skull. Jag tycker det är så tråkigt att pynta. Julpynt, påskpynt all form av pynt. Och så är det där med att man måste plocka bort det. Hur tråkigt är inte det. Hade jag levt helt själv hade jag aldrig pyntat, men nu är jag ju en storsint människa så jag pyntar. Och jag har gömt påskägg. Och hämtat påskris. Och jag räknar med att få pluspoäng för det här. Påskägg däremot, det är roligt. Och påskäggsjakt. Sånt är roligt. Dock får jag ju aldrig vara med, men halva nöjet är ju faktiskt att se på.




ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar