torsdag 13 april 2017

OMÖJLIGA UPPDRAG & MIRAKEL








Är så jäkla pepp på livet nu för vi har en resa inbokad inom en snar framtid och jag ska förhoppningsvis (kommer dränka mig i havet om det inte händer) få en date med solen. Och solstolen. Och drinkar. Och drinkar i solen, sittandes på solstolen. Känner liksom livet i mig. Ska nu vara lite extra seriösa och försöka gå ner ett kilo eller två så jag får på mig mina sommarkläder. Värmen är ju på ingång och kylan, trots att det inte märks, ska ju vara bort blåst snart och då behövs ju inte mina extra värmande kilon, som för övrigt inte hjälpte för jag frös ihjäl hela vintern, så nu ska jag verkligen försöka att bli av med dom. Som alltid ett näst intill omöjligt uppdrag. Ge mig styrka liksom. Nog om det trista ämnet.


Murade en liten mur iträdgården igår så nu ska jag gå ut och inspektera alla mina fel. Att göra tvärtom skulle visserligen ta mycket mindre tid i anspråk, men jag hoppas ju alltid att jag ska lära mig av mina misstag fast så brukar ju det oftast inte bli. Tror jag är för lat för det med. Så dags för inspektion. Och fixa det sista på miniväxthuset. Plantera om lite växter som ska komma lite högre upp. Gå ut på en pw även fast jag inte har någon som helst lust, ja sa ju att jag var lat, men jag ska ju kämpa på lite så ut och hurta är det enda rätta. Sen så har jag lovat mys och barnfilm. Kan gå hur som helst när de där två ska bestämma sig för en gemensam film. Oftast är en Barbie film en lifesaver. Jag håller på tummarna på ett snabbt mirakel om fred och frihet inne på okq8 senare ikväll.


ha de fint






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar