fredag 24 mars 2017

SCHACKRUTIGT GOLV & EREMITER








Förra helgen kämpade jag med det här golvet och ja, resultatet blev väl inte riktigt hundra, men så är det ibland. Ok, ganska ofta med mig fast nu är jag så här och jag får helt enkelt lära mig att leva med det. Bättre det blir gjort än aldrig. Mina fingrar är fortfarande inte tillbaka till normalt tillstånd. Ska aldrig foga utan plasthandskar mer, men det säger jag ju jämt, men nu lovar jag det dyrt och heligt. Promise. Det är inte värt det. Händerna torkar ut något fruktansvärt. Mindre trevligt minsann.


Så sjukt fin fredag det har varit idag. Jag passade på att ta en pw med dogsen i solen och det var precis vad vi behövde. Eller ja, Maja hade definitivt föredragit skogen med sina stenar och annat man kan krypa under eller hoppa på. Asfalt och raksträcka är inte något hon föredrar. Hon är tjugo meter bakom i stort sett hela tiden och kopplar man henne så är det typ att man får släpa henne. Så hon är ingen stadshund det är en sak som är säkert. Och eftersom hon morrar på folk så är det väl ett ytterligare tecken på att hon umgåtts med mig för länge. Vi är eremiter vi två.  Nya människor, Nej tack liksom. 


Ikea imorgon och så bygga ihop lite köksskåp. Längtar redan.





Ha en fin helg





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar