lördag 18 mars 2017

HOTELLFRUKOST & BERÖM








Lovade kidsen en "hotellfrukost" och jag gjorde mitt bästa. Shit alltså, jag var mätt i fem timmar. Våfflor, pannkakor, bröd och sjukt god korv. Jag gjorde ju misstaget att läsa på innehållsförteckningen en gång på korven då jag leta efter ursprungsmärkningen och det tog över ett år innan jag tog mig mod att äta den där korven igen. Man ska hålla sig undan för innehållsförteckningar så långt det bara är möjligt. Tro mig. Det kommer inget gott ur det. Klart korven är ju god, men hur den blev god vill man bara inte veta. Alls. Jag har ju lite svårt för en del kött och det kommer bara mer och mer. Kyckling går knappt längre. Höll på att spy sist när jag åt min efterlängtade ceasarsallad i Göteborg. Kan varit att dom överdrev dressings mängden eller att jag bara inte pallar det mer. Klart att jag vägrar det då det är lite nyttigare. Min kropp säger nej till allt som är nyttigt.  Vad har jag gjort för ont? Kanske bäst att inte få svar på den frågan. 



Idag har jag nästan gjort klart golvet. En rad till bara så är det finito. Köpt en förhoppningsvis schysst kontorsstol som jag ska hämta på måndag. Snart lampor med. Mattan får han faktiskt köpa själv. Jag är inte gjord av pengar precis. Min givmildhet sträcker sig inte längre. Man får också ta i beaktande att jag gjort detta för att jag är snäll. Jag har offrat timmar, stressat och demolerat mina händer för den goda sakens skull. Det ända jag krävde var att få min cykel tvättad och servad. Hur snäll är jag inte. Typ bäst. Ok, lagom bäst. Nä jäkligt fenomenalt bäst. Jag klappar mig än en gång på axeln och berömmer mig för att jag inte bara tänker på mig själv. 




ha de fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar