lördag 7 januari 2017

NYTTA, TRÄNING & VARA DUKTIG







Klockan är 13:19, det är lördag, och det känns som klockan alltid är typ 11.00 fram tills det blir mörkt och man bara undrar var tiden tog vägen liksom. Håller på med maten och funderar på när jag ska dra mig ut till stallet och göra lite nytta. Fast jag har faktiskt varit ute och gått med min vän och hängt upp två tvättar så lite nytta har jag redan gjort... kors i taket på det. 


Tränade lite igår. Så stolt över mig själv. Det var definitivt inte så att jag typ hade frossat hela dagen och kände mig illamående och att jag krälade ända ner till källaren för att jag inte skulle gå under i mitt självhat till min usla självdisciplin. Nej verkligen inte. Jag tränade för att jag vill att min kropp ska må så bra som möjligt. Och att det ju är så bra att träna. Endorfiner och sånt där skit. Fyrtio minuter på crosstrainern var ju busenkelt. Som om jag typ inte dog innan de första fem var klara eller att det enda jag tänkte på var att bara kliva av och gå ut och gräva ner mig. Sånna tankar passerade inte ens genom min hjärna. Det enda jag tänkte på var rosa fluffiga moln. Och att träna är det bästa jag vet. Tjoho på det.


Jag vet att jag redan chockat er med träningen, men håll i er nu, jag tänker måla klart listerna i hallen. Ja vet, lite risky att säga att jag tänker måla klart för med mig kan det ju vända på en sekund och så har jag ingen lust alls att måla några jäkla lister. Så jag måste nog formulera om den meningen lite. Jag tänker att jag ska måla klart listerna i hallen idag. Är jag inte duktig så säg. Säg, säg, säg, jag behöver uppmuntran. Och när ni ändå håller på med lite smicker så säg att jag var bra för jag träna igår med. Tänk det kan vara min enda träningen på det här året så ni får inte en ny chans förns om typ 365 dagar eller så.


ha de fint




2 kommentarer:

  1. Hejsan råkade hitta din blogg av en slump! Härligt att höra att ni har börjat med träningen, jag kan säga att under mina år som personlig tränare så får jag alltid frågan
    -Hur ska jag motivera mig att fortsätta träna?
    Jag brukar ge som svar att du ska träna för att DU vill inte för att du måste! För alla vet ju hur det är med måsten.
    Sedan ska du ta en bild på dig själv i typ bikini/bh-trosa. Men jag säger att det bästa är utan kläder alls för då ser man verkligheten som den är.
    Du ska stå rätt upp och ner inga sexiga eller modelliknande poser när du tar bilden. En bild framifrån en från sidan och en bakifrån. Detta ska du göra en gång i veckan. Sedan för att du ska motivera dig själv till att träna så ska du försöka förbättra bilden av dig varje vecka. Jag lovar dig att du kommer se resultat. Det är jobbigt i början men när man väl kommit över tröskeln så blir det enklare. Kämpa på nu och lycka till så ska du se att kommer gå galant.
    Kanske tittar förbi någon gång och ser hur det går. Hoppas att mina tips hjälper dig något iallafall. Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag vill ju inte chocka mig själv... Räcker med en blick i spegeln när man duschat och sen så lider man all helvetes kval resten av kvällen/dagen. Men om jag skulle träna seriöst så var det ett bra tips där, men jag är ju för lat för det. Att träna seriöst alltså. Blev ju typ bara två pass efter den här gången och så insåg jag att lite fluff får la vara ok liksom. Eller jag intalar mig det haha. Hoppas du tittar in även fast jag inte tränat ;))

      Radera