torsdag 5 januari 2017

SERIEFROSSA MINSANN







Eftersom jag är en serie slukare av allra högsta grad tänkte jag att jag kanske kunde rekommendera några till er. Eftersom jag är så snäll. 



Fröken Frimans Krig, den har väl de mesta sett redan, men har ni missat den så har ni missat något bra. Svt play

SKAM, sjukt bra norsk serie om tonårstidens bra och dåliga sidor. Jag och Myran har gått igenom alla säsonger och vi snackar en hel del norska nu. Jag kan iallafall norska ordet för elak, skithög och hej. Känns som det är basorden man bör kunna. Svt play

Heartless, dansk serie om ett tvillingpar som är lite ovanliga och som skriver in sig på ett internatskola för att finna lösningen på deras beteende typ. Finns på HBO Nordic

Grantchester, har jag snackat om förut, men den kan dras igen bara för att den är bra och han är rödhårig.Finns en julspecial med. Svt Play.

Selma, en serie i två eller tre delar, kommer inte ihåg just nu, men den är ok att titta på sådär lite för att fördriva tiden. Svt Play.

Vikings, väntar på säsong fem nu, men har ni inte sett den så se den. Alla säsonger finns på HBO Nordic. Ragnar är väl inte fy skam och Lagertha är sjukt fin och gör att jag typ vill åka tillbaka till vikinga tiden och bli sköldmö. 

Kommer inte ihåg mer just nu men glöm för all del inte filmen Suffragette som handlar om hur kvinnorna i England kämpar för rösträtt. Det är helt otroligt hur för jävligt kvinnors liv i stort sett alltid varit. Såklart en hel del bättre nu, men om man tänker på hur lätt en våldtäkt tas nuförtiden så känns det som vi snart är tillbaka till 1800 talet. Är inte meningen att vi ska bli bättre, smartare och utvecklas inte kastas tillbaka? Filmen måste ni se och varning för många idiotiska män som man bara vill ge ett klart och tydligt nackskott. 




Nu ska jag äta italienskt och se på The Hateful Eight. En film som utspelar sig precis efter det amerikanska inbördeskrigets slut alltså 1865 (klart jag inte gogglade)och jag älskar dåtidsfilmer. Quentin Taratino har gjort den så jag antar att den kommer vara blodig. Och hur länge sen var det inte man såg Kurt Russel på film. Sist var väl i Tjejen som föll överbord. Kommer aldrig glömma skogarderoben han byggde. Give me, give me. Så hoppas ni får en fin fin kväll för det hoppas jag att jag får.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar