torsdag 29 december 2016

2017 ÅRS LISTA FÖR TILLFÄLLET


Kanske vi kör på igen då. Eller har jag sagt det här förut? Känner igen en flashback när jag ser en hehe. Men jag tänker så här vi kör på tills vi inte kör på igen. Take a day as it comes liksom. Jag måste ju få skriva lite och ni måste ju få läsa lite. Lite givande och tagande här kör vi på. 


Dagarna rullar på och jag har noll koll på mitt intag förutom att den mest innehåller choklad. Och just nu får den väl göra det. Eller kanske jag ska skärpa mig imorgon. Vi får se. Jag tänker inte chocka min kropp för mycket, det räcker med att jag kände lusten av att träna igen. Snacka om att den fick typ hjärtattack. Så Jag chillar lite med alla seriösa grejjer till 2017. Nytt år, nya rutiner säger man väl. Eller? Det där har ju aldrig stämt på mig, men jag tänker fortfarande intala mig att det gör. Och jag kommer kanske lura någon att tro det. Fast jag kommer ju aldrig lura mig själv. Det är som när man försöker intala smaklökarna att nyttiga chokladbollar med dadlar och annat mysko är minst lika goda som nyttiga. Alltså, vem tycker det? Man kanske intalar sig själv att det är godare för man har ju blivit sååå nyttig och socker är ju bara så otrendigt, men eftersom min hjärna är svårlurad när det gäller just socker så kan jag liksom inte lura den hur jag än gör. Ett ilandsproblem jag vet, men eftersom jag inte har något ulandsproblem så får jag skapa mina egna problem att bli upprörd över. 




I vilket fall som helst så lister vi upp mina önskemål för 2017. Listan kan bli evinnerlig lång så jag kör en nerkortad version. Den långa är uppe i min hjärna. Och där får den stanna för säkerhetsskull. Vill inte tråka ut er mer än nödvändigt. Ha tålamod med min lilla lista och försök åtminstone att låtsas se lite intresserade ut. Man får nicka och hmm:a, även fast man inte håller med. Det är det som kallas genomskinliga lögner. Lögner som skapas för att glädja någon annan. Så ljug på nu då för här börjar listan:




1. Prio ett för att jag ska överleva typ hundra månader av vinter är att det inte kommer någon form av snö. Så nummer ett är alltså kortfattat; ingen snö. Never ever liksom.

2. Att jag ska ta tag i mitt "jag ser ut som ett spöke" ansikte. Jag lovar att denna vecka har jag inte sett levande ut någon gång. Får chocken varje gång jag ser mig i spegeln. 

3. Ska försöka motivera mig till att börja att gilla att tvätta. Denna känns så svår. Gillar känslan av nytvättat, men inte känslan av att behöva gå ner och ta tvätten.

4. Vi kör städa på denna då även om den borde hänga ihop med nummer tre, så tycker jag den ändå borde ha en egen siffra då den är minst lika tråkig som föregångaren. Eller oftast tråkigare. Jag är inget husmodersexempel. 

5. Shoppa mindre. Tänk på att det är en lista för 2017. Så jag har tre dagar på mig att vara en typisk "lyxfällan" huvudperson. Men efter detta år så lovar jag dyrt och heligt att jag ska shoppa mindre. Shit, tur jag precis beställt ett par nya skor så hungern är lite mättad.

6. Umgås mer med kidsen. Borde stå på nummer ett, men jag tänker att om det är snö som kommer vi inte umgås så mycket och ser jag för bedrövlig ut så vill dom inte umgås med mig och om vi ska kunna umgås måste dom ju ha kläder och ett rent hem och om vi ska kunna hitta på lite så behöver vi cash så därför står dom på nummer sex. Absolut inte för att jag glömde bort dom.

7. Dra så mycket som möjligt till Göteborg och mitt absoluta favorithotell. Detta året blev det fyra gånger och det är inte ok. Bara att boka på. Och jobba på då då det kostar lite. Men jag har varit lite förutseende och redan bestämt dag att åka dit. 

8. Prioritera hästarna mer. Det är ett måste. Kanske köra in dom små. Önsketänkande kanske, men hur svårt kan det vara? Tänker inte goggla det för då ger jag upp direkt. Man får väl gå på känsla och sunt förnuft antar jag. 

9. Ringa viktiga telefonsamtal i tid. I tid alltså. Det är det som är det svåra. Har fortfarande inte ringt försäkringsbolaget om Fridas "diabetes". Eller dagen då jag var hemma med Myran till försäkringskassan. Skärpning på det. 

10. Måste väl skriva in att äta mindre choklad bara för att jag vill det och för att det känns som det är ett måste. Alltså att man ska gå och vara nyttig hela tiden. Jag har ju typ slutat att dricka cola. Det borde jag få en tapperhetsmedalj för. 

11. Träna då också för helsike. Så då avslutade vi listan med astråkiga saker. 






Överlevde ni? Skönt då kan vi köra på då. Skoja bara, nu ska jag borsta tänderna och annat trist så kram på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar