tisdag 5 juli 2016

FIFTY SHADES AV EN DÅLIG RECENSION












Nu kommer den. Alltså min sammanfattning på Fifty Shades of Grey boken. Förstår att ni längtat. Att ni gått i taket av frustration. Att ni bitit ner era naglar till nästan obefntligt storlek. Men misströsta inte längre för här kommer den. Och som bonus slänger jag med Fifty Shades Darker och Fifty Shades Freed. 





Slutet på ettan är ju helt klart inget roligt varken för bokläsare eller för de som såg filmen dock så började jag ju lyssna direkt på tvåan, alltså Fifty Shades Darker direkt eftersom jag inte har något som helst tålamod. Var ju bara tvungen att veta vad tusan som skulle hända och jag blev nöjd med att det sluta/börja som jag ville. Allt sex fortsätter som vanligt, typ 85 % sex och resterande om deras liv. Man får reda mer på Mr. Greys bakgrund och ett ex som blivit lite smått förvirrad ställer till det och deras relation förändras. Vill inte avslöja för mycket. Trean fortsätter i stort sett som resterande böcker, men lite annat händer utanför deras lekar. 

Jag personligen tycker dom är lite uttråkande emellanåt och måste ibland pausa i någon timme eller två och lyssna på någon dokumentär eller musik. Man tröttnar liksom på alla dessa beskrivningar och efterhand kommer man på sig själv med att tänka på något helt annat som vad man ska ha till middag eller att man måste hänga lite tvätt. Ett dåligt tecken. Fast den har sina bra stunder boken, det har den. Och jag vill ju lyssna klart på alla böcker, men 19 timmar är to much ibland och skulle jag inte varit så nyfiken så hade jag slopat den. Men söker ni tips och inte är rädda för lite kinky shit så funkar det här fin fint.




ha de bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar