måndag 6 juni 2016

EN BRA DAG




Hade en liten get together här ikväll för att fira min födelsedag. Så avslappnat och gött. Inget märkvärdigt. Inget baka i flera timmar (kom på nu att ja glömde helt av chokladbollarna som vad typ det enda vi baka i kylen, skit). Inget städa som en galning. Inget allt måste vara perfekt. Grillade lite burgers och bakade en rabarberpaj. Det var allt. Orkade inte med en massa måsten utan tog dagen som den var. Gjorde det jag kände för. 






Alla samlade utan två tonåringar och såklart min kära far. Första kalaset utan honom och det kändes lite vemodigt, men livet måste ju vidare och vi lever vidare. Vi är positiva, humoristiska och attans jäkla trevliga. Bästa familjen helt klart. Fast jag är väl partisk i den frågan, men jag tror nog att jag har rätt så rätt. 







Och jag fick ett olivträd av min broder och hans familj och gissa om det var uppskattat då sex stycken av mina har dött denna vinter/vår. Lilla oturs lillebror hade gått i brännässlor och kylde benen och åt syltkakor på trappan i solen. Den stora med mobilen (relativt vanlig syn hehe) i handen och vill inte vara med på kort alls. 





Min törstiga Myrten på stam som kräver mycket vatten och ofta. Får inte torka ut och är sjukt fin. Älskar dom där växterna fast inser att det där kommer inte hålla i långa loppet. En dag kommer då jag tröttnat på dens ständiga krav och passning. Det vet jag. Been there, done that, liksom. Alla gånger i veckan. 






Råkar också gilla att golvet är brun/grått. Att olivträdet var så snyggt inpackat i juteväv. Att min andra broder kom med en stor hemmasådd lavendel. Att jag har haft en toppen dag. Att poolen är fylld med vatten. Att vi är lediga imorgon. Att jag ska kika på en klocka, yehooo. Att vädret var top notch. 







kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar