söndag 8 maj 2016

EN HELG I BILDER


Som sagt så har denna vecka gått fort och vädret har ju verkligen varit smashing. Jag har njutit, men också fått tagit konsekvenserna av den njutning, nämligen att jag brände mig. Så sen var det bara att köra solskyddsfaktor 50+ och inse att min hud är inte som den en gång varit. 




Började min torsdag med att kratta hästbajs från våran ena hage och det kändes som ett evighetsgöra och det tog väl en sisådär åtta timmar och var bitvis ett riktigt skitgöra och bitvis helt ok. Så nu är tre hagar krattade varav två avstängda för vilning och fler hagar ska stängslas in så vi har att göra om man säger så. Och eftersom min broder precis opererat sig så kan man säga att jag har att göra. Jag antar att han får bli byggledare och peka vart alla pinnar ska stå. Det är han ändå bättre på än jag för jag har en tendens att småfuska hela tiden.





Hästarna var pepp på att komma till den andra hagen och få mer gräs att äta. Och mer gräs innebär munkorg á la Hannibal Lecter på de små och nu får de fasiken inte sjukna in för det blir liksom lite to much shit just nu alltså. King ville mest busa, men de andra gamlingarna ville bara äta så han körde tokgalopp upp och ner och hjärtat blev extra varmt och lyckligt bara av att se han. Tänk att man får ha det så här. Att man får uppleva detta. Trots att han är ett litet snusko och skitjobbigt föl så är han för härlig ibland.




På fredagen efter jobbet och avföringskrattningen så kämpade jag vidare med alla projekt hemma. Vi fick nästan hela vardagsgolvet inlagt. Golvplattorna som lades in måste troligtvis ha tillverkats av självaste Satan själv då de var otroligt frustrerande och inte ett enmansjobb. Knappt att tre stycken klarade av det. Just nu toppar det min hatlista. Sedan isolerade vi ( märk väl bara jag) under altan och gissa om hela min kropp kliade sen. Den där isoleringen ligger snäppet efter det där golvet på hatlistan. Sen blev det grillning och det var så gott.






Alla utemöbler är hämtade och jag älskar fortfarande den där gruppen alltså. Tine K, hon kan hon. Imorgon ska alla dynor tvättas och sen så får alla sitta på plast för jag tänker inte tvätta mer då jag anser det vara så trist. Tänk amerikanska filmer med inplastade soffor , lite så ska jag göra dock inte på min plats. 




Poolen blev nästan helt klart. Häcken klipptes klart (med risk för mitt eget liv då jag typ fick hjärtsnörp hundra gånger och såg framför mig att jag trilla rakt igenom den, trilla bakåt, klippte av mitt eget ben eller alla grejjer samtidigt) och det blir ju allt lite finare minsann. Maja ville bada och busa. När poolen är fylld och jag hoppar i hoppar hon allid efter den lilla hårtussen.






nu måste jag sova för snart är det jobb igen

2 kommentarer: