måndag 4 april 2016

KING & UTVECKLINGEN






Ni ser ju att han har växt, men han är ju fortfarande rätt liten och behändig. Och det där med att ryktas utomhus är ju fortfarande rätt otäckt. 



Fast vet ni, han lär sig så snabbt. Redan andra gången var han mer avslappnad dock inte lika avslappnad som sin mor som betade på det nya gräset febrilt. Men det där kommer nog strax. Hovarna går relativt galant, ryktning inga problem, gå i grimma funkar toppen, ta på grimma är fortfarande lite otäckt ute i hagen, gå ut på promenader går jättebra fast busigheten strålar igenom ibland och jag tycker han tar det mesta med lugn och ro. Hans moder är ju ingen som stressar upp sig i onödan och jag vet inte ens om jag sett henne orolig eller stressad.




Här går vi på vägen som Myran döpt till "förbjuden väg för Wilma". Anledningen till det? Ja vid ett tillfälle åkte hon av tre gånger på samma ridtur på just den där vägen. Så den vägen är ett big no no för den vilda shettisen. För det här fölet och dess mamma var det en piece of cake. Kanske lite halvläskigt i backen ner med mjukt sand, men bara lite läskigt.







Längtar efter honom så när jag ser korten ovan, men idag är ingen stalldag utan en "måste klinka färdigt dag". Gillar stalldagar så mycket mer. Jag vill bara inte klinka, men jag har inga ursäkter eller undanflykter. Inga viktigare saker eller oviktigare saker att göra. Jag har ett ofärdigt golv och jag har jobb att göra. Att försöka läsa klart en bok hela dagen är inte en ursäkt eller en viktig sak, men den är så spännande att jag bara vill gå och lägga mig för att sitta uppe och läsa hela natten. Har läst 400 sidor idag på mobilen och slutet är inte nära än. Jag vet att jag inte ska läsa böcker för det slutar bara med att jag blir förslappad och sitter och läser hela dagarna och inget vettigt blir gjort. Inte bra alls, men igår var jag väldigt aktiv så jag har gett mig rätten att slöa lite idag på förmiddagen. Nu är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång.





kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar