lördag 2 april 2016

FÖL & ÖVNINGAR






Jaha, lördagen snart passerat och jag har inte börjat klinka, fast jag har hämtat ett sånt där verktyg för att sätta på fixet. Dagen har gått för fort och jag har slöat för mycket som vanligt och jag känner mig så osäker på att börja så jag antar att det är det som gör att jag inte börjar helt enkelt. Man blir fegare med allt alltså. Förr hade jag bara kört på. Baboom liksom. Nu inte så mycket baboom. 




Var iallafall i stallet och mocka och gick ut med dom där två, där på kortet ovan. Tre rättare sagt. Myran fick ta Rubinette, jag King. Och King han var taggad idag. Snabb och busig. Första gången med utomhusryktning vilket var läskigt. Han stod mest och såg chockad ut. Gräset märkte han inte ens. Så stort övning på det. Hämta han i grimma i hagen är stor övning på med. Snart ska vi börja öva att lasta in i transport. Öva på att stå still när vi är ute och går. Det känns som ett större ansvar än med barn. Så mycket mer krav. Barn bara flyter med, men här måste du öva, öva, öva. Vi kikade också på lösningar till att King ska få egen box. Just nu har våra hästar stora boxar, men eventuellt måste vi minska ner dom för att få behålla sadelkammaren. Så nu måste vi kika in reglerna för boxstorlek och se om våran plan funkar eller ej. Rubinette behöver verkligen få lite mer hull eller sjukt mycket mer hull så en separation är nog nödvändig snarast. Dock endast på natten först. Sen får vi se om en seperation i hagen behövs för att han ska sluta dia. Nu är han snart åtta månader så det börjar närma sig självständighetsdagen. 





ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar