lördag 9 april 2016

LÖRDAG & PLIKTER







Nya blommor inhandlades igår och känns inte livet lite mer finare då? Lite lyxigare? Lite bättre? Klart som tusan det gör. Och dom där rosorna med långa stjälkar är för mig helt oemotståndliga. Skulle dock gärna ha en bukett med franska tulpaner på långa stjälkar där i, men de finns inte att köpa här. Får bli när jag och lillprins Bus åker till Götet och bara lever lyxliv. Längtar redan to much. 




Jag sitter här vid datorn och äter äckliga godisar och försöker undvika att göra mina plikter. Det är ju det där med fogningen och det innebär totalt uttorkande händer och svart klet överallt och det känns liksom inte lockande alls. Och så var det det där med en hundpromenad som jag lovade dom igår kväll när jag var mitt uppe i min sockerkick och blåser det inte lite kallt idag och det känns urbota tråkigt att frysa ihjäl på en lördag. Och stallet ja. Lovade Myran att vi skulle rida och hon tänkte ge sig på yrvädret Wilma till och med och då kan jag ju inte backa ur, men det där med att rida slank ju ur mig när solen sken och våren visade sin bästa sida istället för nu när den suger. Och tvätten som bara måste hängas upp för där i ligger mina tröjor som jag ska ha idag och jag föredrar att ta på mig dom torra, men i vissa fall har blöta funkat då jag helt enkel inte haft hjärnan med mig och kommit ihåg det där med att hänga upp i god tid. I sånna fall funkar hårblåst, strykjärn eller om man har ruskigt bråttom sin kroppsvärme. Nä, nu kan jag inte slöa mer utan bara att sätta igång med första uppgiften...foga. Nej, hänga tvätt såklart, definitivt hänga tvätt. 





ha en bra helg nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar