lördag 2 april 2016

BLÅA VÄGGAR & ROSETTKROKAR




















Just nu sitter jag fast i kök och vardagsrum för jag har äntligen primat golvet i hallen. Det var precis lika tråkigt som jag hade trott, men nu är det gjort och jag ska försöka att öka min handlingsförmåga till max så lite saker blir klara någon gång. Jag går just nu på sparlåga när det gäller inredning och renovering. Nästan helt urladdad. Ointresserad. Omotiverad.



Så jag försöker att peppa mig med lite inspo och vad hittade jag inte då förutom den härliga tapeten Boudoir från Lisa Bengtsson som du hittar här. Denna vill jag tapetsera inuti garderoben och på dörrarna invärtes. Så snygg.

Väggarna kommer ju att bli blå och med dekorlister på liknande bild nummer två, men det där med att välja rätt blå känns lite smått omöjligt nu. Fast jag gör väl som jag brukar, chansar och håller tummarna. Bilderna hittar du här.


Och rosetten från Svenskt Tenn är ju ett måste. Ett dyrt måste för jag vill ju ha minst fyra stycken. Blir till att spara eller önska. Känns som en tråkig present. Blir nog till att köpa en i månaden och låtsas som man inte är helt dum i huvudet när man tycker att det är värt att köpa en krok för 850 kronor styck. Ja men huvudet vill ha, det huvudet vill ha och jag brukar vilja tillgodose dens behov så långt som möjligt. Har ju köpt jackor till barnen för ungefär samma summa, men det är just det där med att det är ett par jäkla fjuttiga krokar. Egentligen total onödigt då dom troligtvis inte kommer synas under mina högar av jackor. Vi kör fortsättning på den där tråden med.




ha en bra helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar