tisdag 19 april 2016

STÖVLAR & DYRA INGREPP








Har man hästar. Bor man i Sverige. Så är gummistövlar en väldigt bra grej alltså. Mina gamla har nog hängt med ett tag och har troligtvis sätt sina bästa dagar, men dom står sig ändå. Oldies but goldies helt klart. Och till kidsen finns det inga bättre stövlar. Våra har klarat syskonärvning, dikesinsugning (bra ord va? haha), sjunksand, poolstädning och annat högst normalt.



Imorgon kommer veterinären för att ge King sin andra stelkrampsspruta och kolla om hans små bollar har trillat ner och är redo att bli bortskurna. Jag har dock förträngt att detta kan bli en dyr historia så jag måste måste fråga henne om ungefärligt pris innan så jag inte får en hjärtattack och så jag inte shoppar loss hela löningen i helgen. Den där lilla kusen är inte bara ouppfostrad, rabiat och ett snusko utan han är nu också en dyr, ouppfostrad, rabiat och snuskig häst. Jackpot. Varför händer allt mig. Tur att han är söt emellanåt. Och tur att jag är glömsk. 







kram på er





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar